Hét ondernemersnetwerk in de Randstad
VNO-NCW WEST  >  Regionetwerk  >  Den Haag  >  

Skip Navigation LinksStart

Ondernemers Den Haag

​De leden van VNO-NCW Den Haag zijn ondernemers en directeuren, actief in industriële productie, groothandel, transport, bouw en zakelijke dienstverlening. Met elkaar vertegenwoordigen ze meer dan zeventigduizend arbeidsplaatsen. De leden ontmoeten elkaar tijdens bijeenkomsten in de regio Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk, Wassenaar en Zoetermeer.

Regionieuws
Subsidie voor zonnepanelen

​Bedrijven in de gemeente Den Haag kunnen in aanmerking komen voor forse subsidie op zonnepanelen. VNO-NCW West steunt deze regeling.

lees meer
Woensdag 20 Februari 2019

​​Bedrijven in de gemeente Den Haag kunnen in aanmerking komen voor forse subsidie op zonnepanelen. VNO-NCW West steunt deze regeling.
Lees meer

Regionieuws
Corina Holla nieuwe voorzitter VNO-NCW Den Haag

​Op 31 januari 2019 is Corina Holla benoemd tot voorzitter van VNO-NCW Den Haag. Zij volgt interim-voorzitter Bob Toetenel op.

lees meer
Maandag 18 Februari 2019

​VNO-NCW Den Haag is een van de tien ondernemerskringen van VNO-NCW West. Het bestuur van deze kring behartigt de belangen van het bedrijfsleven in de regio Den Haag en organiseert netwerkactiviteiten voor haar leden. De nieuwe voorzitter, Corina Holla, is vertrouwd met beide taken. Zo is zij sinds 2005 werkzaam voor het lobby- en public affairs kantoor Meines, Holla & Partners. Sinds januari 2010 is zij ook een van de twee eigenaren van dit bureau en bekend met de uitdagingen van het ondernemerschap.

Holla: “Ik heb veel zin om - samen met de andere bestuursleden – de ondernemersvereniging in groot Den Haag verder uit te bouwen. Dat kan door vooral heel goed naar iedereen te luisteren, boeiende en verrassende bijeenkomsten te organiseren, in te spelen op de issues die zich in deze omgeving voordoen en de leden op de hoogte te houden van wat we voor ze doen.”

Hoewel Den Haag van oudsher een ambtenarenstad is, ziet zij dat de gemeente steeds meer ruimte geeft aan ondernemerschap. “De stad oefent inmiddels aantrekkingskracht uit op innovatieve ondernemers die hun bedrijf net zijn begonnen en willen doorgroeien. Zij kunnen de economie een boost geven en helpen bij bepaalde transities, zoals naar duurzame energie. VNO-NCW Den Haag steunt deze ontwikkeling. Voor duurzame, economische groei in deze regio blijven we ons voor 100 procent inzetten!”

Holla was eerder actief lid van VNO-NCW West als bestuurslid van het VNO-NCW VrouwenNetwerk. Deze functie heeft zij in de periode 2010-2017 vervuld. In de periode 2002 - 2005 heeft zij voor de Amsterdamse VVD een bestuurlijke nevenfunctie gehad.
Zij is als voorzitter VNO-NCW Den Haag benoemd voor een termijn van 3 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging van nog eens 3 jaar.

Bob Toetenel
Bob Toetenel is in 2018 na het vertrek van Rob Perik tijdelijk voorzitter van VNO-NCW Den Haag geweest. Toetenel zat sinds 2015 in het bestuur van VNO-NCW Den Haag en vertrekt met het aantreden van Holla uit het bestuur.

Regionieuws
Online en offline marketingtrends

Op de bijeenkomst van VNO-NCW Den Haag op woensdag 13 februari bespreken Jeffrey Vermaat, directeur van digitaal drukkerij De Resolutie en Jochem van Loon, directeur van online marketingbureau SocialLane, de online en offline marketingtrends van 2019.

lees meer
Vrijdag 15 Februari 2019

​​“In marketing gaat het tegenwoordig om drie P’s: persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk!” Jeffrey Vermaat, directeur van digitaal drukkerij De Resolutie, is overtuigd van het belang van een gepersonaliseerde marketingstrategie. Op een bijeenkomst van VNO-NCW West bespreken Vermaat en Jochem van Loon, directeur van online marketingbureau SocialLane, de online en offline marketingtrends van 2019.

Tekst: Jelle van der Meulen

In een kort welkomstwoord aan de aanwezige ondernemers kondigt Boudewijn Roest, bestuurslid van VNO NCW Den Haag, de ‘battle tussen online en offline’ aan. Jeffrey Vermaat benadrukt het belang van print en design, terwijl Van Loon marketingtrends en tips geeft voor het komende jaar.

In de koffiehoek
Het pand van De Resolutie in Rijswijk is gevuld met allerlei prachtige, uitdagende prints. Ook de conferentieruimte is kleurrijk en uniek vormgegeven, met prints van popsterren aan de ramen en een bijzonder oranje plafond. Print en design zijn volgens Vermaat essentiële aspecten van goede marketing, ook binnen het eigen bedrijf. “Met ons pand communiceren wij wat we willen zijn: strak en zakelijk van buiten, speels en gepassioneerd van binnen. Je bedrijfspand is de eerste indruk die je achterlaat, en daarom erg belangrijk.”

In marketing en communicatie zijn innovatie en verandering constante factoren voor Vermaat. “Als ondernemer moet je blijven innoveren, ook wat je bedrijfspand en daarmee je uitstraling betreft. Kijk na een aantal jaar weer naar je pand en bedenk of het nog wel communiceert waar je heen wilt en waar je product voor staat.”

Vermaat meent dat een persoonlijke uitstraling heel belangrijk is. “Print is alles. Zonder print zou er geen merkbeleving zijn. Het is dus het ideale middel om je persoonlijke stijl te communiceren.” Niet alleen het bedrijfspand is hiervan een voorbeeld, communicatie en marketing kan in de kleinste dingen zitten. “Waar wordt het meest gecommuniceerd binnen een bedrijf? In de koffiehoek! Gepersonaliseerde koffiebekers zijn daarom een megagoed communicatiemiddel.”

Gepersonaliseerde content
Na de presentatie van Vermaat geeft Jochem van Loon een inkijkje in de online trends van 2019. Van Loon bevestigt dat design essentieel is. “Kies online voor een bepaalde stijl. Denk na over welke informatie je wil geven, op wat voor manier. Zorg dat het er netjes en authentiek uitziet. Zo creëer je een stukje herkenning.”

Ook online is ‘persoonlijk’ het sleutelwoord. “Klanten praten liever met een persoon dan met een logo,” zegt Van Loon. “Gepersonaliseerde, authentieke content wordt steeds meer gewaardeerd en ook beloond. Belangrijk hierbij is dat je je branding aanpast op je doelgroep! Bestaat je doelgroep bijvoorbeeld uit jonge hockeymeiden, zorg dan dat je zichtbaar bent op Instagram.”

Online netwerkborrel
Van Loon kijkt in 2019 vooral uit naar de ontwikkeling van LinkedIn. Evenementen van deze online community en LinkedIn Live zijn volgens Van Loon interessante nieuwe features. “LinkedIn is als een online netwerkborrel, maar dan zonder contact. Door de nieuwe features kan contact leggen eenvoudiger worden.

Je moet mensen betrekken bij je onderneming, ook online. De online versie van praten met mensen op een netwerkborrel is een berichtje plaatsen en mensen daarin taggen. Zij lezen het berichtje, delen het en zo ontstaat een sneeuwbaleffect. Zo maak je online verbindingen als ondernemer. Jullie zijn de kennisspecialisten op je gebied, dus durf dat te laten zien!”

Fotoreportage

6ab69a42-ce4b-4f66-89f6-d5d5ba3c9d4a
Nieuwe leden
Beaumont Capital N.V.
MAARSSEN
JINC Den Haag
DEN HAAG
Social Media
Dáárom ben ik lid!
"Binnen VNO-NCW West is een dynamisch en ambitieus vrouwennetwerk actief."

Tatjana Romanyk
CEO TRM Oncology B.V.
Dáárom ben ik lid!
"Ik vind het een meerwaarde dat VNO-NCW Den Haag ook initiatieven als Social Club Den Haag en de Culturele Business Case actief ondersteunt"

Rosan Gompers
Directeur NewCompany Creations
Dáárom ben ik lid!
"VNO-NCW West is belangrijk voor belangenbehartiging van ondernemers."

Kaushilya Budhu lall
DGA Meijer Advocaten en Belastingadviseurs
Dáárom ben ik lid!
"De bijeenkomsten van de discussieclub geven me energie om in huiselijke sfeer met leden te discussiëren."

Joan Remmerswaal
Algemeen directeur Van Dorp installaties
Dáárom ben ik lid!
"Mocht ik een keer niet kunnen, dan biedt de organisatie altijd de mogelijkheid om mij door een collega te laten vervangen."

Hans Zaat
Manager algemene zaken Brink Groep
Dáárom ben ik lid!
"Bijeenkomsten die georganiseerd worden, zijn top. Was het vroeger een herenclub, nu is er ruimte voor iedereen."

André van Herk
Eigenaar/algemeen directeur UTS APC Groep

 Partner

 Video

Nieuwe koers VNO-NCW regio Den Haag