Hét ondernemersnetwerk in de Randstad
VNO-NCW WEST  >  Nieuws

Nieuws

Machtigingen beherenMachtigingen beheren
http://intern.vno-ncwwest.nl/doelgroep/vrouw/Afbeeldingen%20nieuwsbrief%20VrouwenNetwerk/Oranje%20Handelsmissiefonds.jpg
Gezocht: vrouwelijke ondernemers met exportdromen
Datum: 04-07-2017
​Het Oranje Handelsmissiefonds zoekt vrouwelijke ondernemers met exportdromen

Droom je van zakendoen in het buitenland net als Gemma Broekhuis (Milestone™), Niki Seelen (NAÏF Baby Care), Nynke Bakker (ZAZU) en Eliza Gielen (TinyEYE)? Dan is deelname aan het Oranje Handelsmissiefonds zeker iets voor jou. De wedstrijd van het jaar voor succesvolle ondernemers met internationale ambities is namelijk weer geopend. Tien ondernemers met internationale ambities maken kans op een jaar lang hulp bij het realiseren van hun exportdroom met hulp van het Oranje Handelsmissiefonds.

Het Oranje Handelsmissiefonds is 5 jaar geleden opgericht door ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken (via RVO.nl) om nieuwe deuren in het buitenland te openen. Het winnen van het fonds opent letterlijk deuren in het buitenland, want ondernemers gaan op missie, komen in contact met mensen die ze normaal niet spreken en dat draagt allemaal bij tot het bereiken van een hoger doel: sneller starten in het beoogde exportland. Dat het Oranje Handelsmissiefonds open staat voor ondernemers met bijzondere producten bewijzen deze eerdere prijswinnaars.

Gemma Broekhuis won in 2014 deelname aan het Oranje Handelsmissiefonds met haar bedrijf Milestone™. Het fonds maakte het mogelijk om op handelsmissie naar Japan te gaan met haar prijswinnende fotokaarten om bijzondere momenten vast te leggen. Ze kreeg veel hulp in de voorbereiding, waardoor het minder complex werd om de eerste stappen te zetten. "Het is zeker de moeite waard om het Oranje Handelsmissiefonds te benaderen als je wilt ondernemen in het buitenland", liet ze eerder optekenen. De tip die ze andere ondernemers wil meegeven: "Maak het concreet, wat is je doel, hoe wil je die markt op en wat wil je bereiken?"

Niki Seelen van NAÏF Baby Care gebruikte de hulp van het fonds in 2015 juist om de Chinese markt te kunnen betreden met een verzorgingslijn voor baby's met natuurlijke ingrediënten. Ze gebruikte de prijs vooral om in contact te komen met de juiste partijen, zoals distributeurs, retail-ketens en de overheid. 

Ook dit jaar maken ondernemers weer kans op hulp, waarbij het niet uitmaakt of de ondernemers al in het buitenland actief zijn of dat ze juiste en eerste stap willen zetten om een nieuwe markt te betreden. De inschrijving loopt tot vrijdag 6 oktober. Wil je een buitenlands zakenavontuur beginnen? Meld je dan nu hier​ aan.

Bijlagen
Deel artikel